sobota, 11 maja 2013

Film ,,Merida Waleczna''

Witajcie!
Dzisiaj napiszę o filmie pt. ,,Merida Waleczna'' produkcji Disneya.
Akcja rozgrywa się wśród dzikich, górzystych regionów Szwecji. Nastoletnia Merida, o burzy rudych włosów jest świetną łuczniczką, a zarazem księżniczką. To iż włada bronią, nie podoba się jej matce, która wychowuje ją na wielką damę, co spotyka się tym razem z niezadowoleniem dziewczyny. Merida ma już dość nauki z mamą, która ją zmusza do czegoś czego ona nie chce. Jej matka, Elinor, zamierza ją wydać za mąż, co jeszcze bardziej denerwuje nastolatkę. Wkrótce do ich posiadłości przybywają Lord Macintosh, Lord McGuffin oraz Lord Dingwall wraz ze swoimi synami, kandydatami do ręki księżniczki. Według tradycji, to księżniczka wybiera dziedzinę, w której mają się zmierzyć kandydaci na jej męża. Elinor przemawiając do klanów, wspomina, że prawo do ręki księżniczki ma tylko i wyłącznie pierworodny syn przywódcy klanu może zabiegać o jej rękę. Merida słysząc słowo PIERWORODNY już w myślach knuje pewien plan... Jako konkurencję dla pretendentów, królewna wybiera oczywiście ostrzał z łuku. W czasie zawodów Merida wdraża swój plan w życie i... staje do zawodów o prawo do własnej ręki. Wszystkie jej strzały trafiły w same środki trzech tarcz. A wyglądało to tak:


Strzała jednego z kandydatów przestrzelona przez strzałę Meridy...










A oto wynik końcowy...










Królowa była bardzo zdenerwowana, a Merida po ich kłótni, wsiadła na swojego wierzchowca, Angusa, i pojechała do lasu, gdzie spotkała czarownicę, podążając za niebieskimi płomyczkami, które według legendy wskazują drogę życia. Dziewczyna chciała zmienić swoją matkę wewnętrznie, ale coś nie wyszło... Jej mama zamieniła się w niedźwiedzia! Chcąc odczarować królową, Merida znów idzie do chatki czarownicy w lesie, lecz jej tam nie ma... za to jest wiadomość, o tym jakie są konsekwencje działania dziewczyny. Próbuje ona z całych sił naprawić to co zepsuła. Czy jej się udało, o tym musicie się sami przekonać...
Film serdecznie polecam! Jest pełen akcji, a także śmiechu...

 











Mam nadzieję, że post się podobał!

Do napisania!

6 komentarzy:

  1. Miałam iść na ten film do kina, ale tak się jakoś złożyło, że byłam na czymś innym :) Jakoś ostatnio nie mam weny na bajki, ale jak będę miała, to chyba obejrzę właśnie Meridę.

    Dodałam III cz. Modlitwy. Chyba interesowała Cię ta "twórczość", więc zapraszam ;3

    http://niemagicznie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam... miałam z siostrą iść na to do kina, ale pamiętam, że jakoś tak wtedy wyszło, że za dużo popiłam i nie byłam w stanie xD

    OdpowiedzUsuń
  3. och Merida, uwielbiam tą bajkę ;)
    ideał jak dla mnie księżniczki... :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna bajka <3
    Uwielbiam ją <33

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam, ale po twojej recenzji chętnie zobaczę ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam to, film jest naprawdę świetny! :D Wszystkie bajki z DISNEY'a praktycznie oglądałam. xD

    tt-days.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

2xff#ffffffxff1xff✳xfxxfx❄xfxxfx❆xfxxfx❄ xff15xff71xff90xff3xff2xff50xff0